Testowanie schematu upozowania
Grupy dyskusyjne są doskonałym narzędziem do testowania schematu upozowania. Amerykańska sieć barów szybkiej obsługi o nazwie Taco Bueno, serwująca dania meksykańskie, przetestowała cztery schematy upozowania wykorzystując całą serię grup dyskusyjnych. Schematy były poprawiane po spotkaniu każdej z grup, tak by odzwierciedlały to, czego dowiedziano się z dyskusji w danej grupie. Pierwsza grupa omawiała schemat upozowania, w którym Taco Bueno podkreślała „supersmaczną żywność”. Z dyskusji w tej grupie firma dowiedziała się, że bary szybkiej obsługi nie serwują zdaniem konsumentów supersmacznej żywności (bez względu na to, czy w istocie tak jest, czy nie). Bary szybkiej obsługi mogą serwować żywność smaczną, ale nie supersmaczną. Różnica jest może subtelna, ale ma kluczowe znaczenie, jeśli mamy przedstawić wiarygodne upozowanie firmy. Po usunięciu bariery niewiarygodności, którą tworzyło wstawienie słowa „super”, grupy dyskusyjne mogły skoncentrować się na tym, co naprawdę wyróżniało firmę Taco Bueno, a mianowicie na kluczowej korzyści, jaką oferowała ona klientom: wszystkie posiłki w barach Taco Bueno były świeże, codziennie przygotowywane w ich barowych kuchniach.