Grupy dyskusyjne
Grupy dyskusyjne pozwalają natychmiast sprawdzić, jak nabywcy z rynku docelowego reagują na twój produkt, na jego upozowanie albo na inne interesujące cię elementy. Grupy dyskusyjne składają się z ośmiu do dziesięciu osób, które zbierają się w tej samej sali, omawiając kwestie podsunięte im przez prowadzącego dyskusję. Dysponując odpowiednim budżetem, w Ameryce Północnej można wynająć specjalną salę, odpowiednio przygotowaną do testowania grup dyskusyjnych. Wynajem kosztuje od 500 do 1500 dolarów za sesję z dwiema grupami dyskusyjnymi, przeprowadzoną tego samego wieczoru. Z salą sąsiaduje pokój obserwacyjny z lustrzanym oknem, które pozwala obserwować osoby uczestniczące w dyskusji, podczas gdy one nie słyszą ani nie widzą obserwatora. Właściciele takich sal oferują także możliwość nagrywania przebiegu dyskusji na magnetofon lub kasetę video. Jeśli w twej okolicy nie ma jeszcze specjalnych sal do przeprowadzania takich testów, możesz zorganizować grupę dyskusyjną w swoim biurze, w sali konferencyjnej lub w innym wygodnym miejscu. Uczestników dobierz wykorzystując listy swych klientów, kupców oraz inne możliwe źródła. Upewnij się, że osoba prowadząca dyskusję będzie w stanie zachować bezstronność. Na ogół uczestnikom grupy dyskusyjnej trzeba zapłacić, ale zamiast gotówki możesz zaoferować im kolację na koszt firmy albo bezpłatną próbkę swego produktu.