Upozowanie w planie marketingowym

0
67

Upozowanie w planie marketingowym

Teraz, gdy opracowałeś już swój schemat upozowania i badaniami rynku potwierdziłeś jego skuteczność, zrobiłeś milowy krok na drodze do napisania planu marketingowego swej firmy. Pamiętaj, że skuteczny plan marketingowy zaczyna się od gruntownie przemyślanego schematu upozowania. Schemat upozowania jest czymś w rodzaju parasola nad marketingowymi składnikami twego business planu. Innymi słowy, upozowanie jakie przyjmujesz, wpływa na szczegółowy wygląd marketingowych elementów planu. Elementy te razem wzięte nazywa się mieszanką marketingową. Są to: produkt, cena, opakowanie, dystrybucja i promocja. Twe upozowanie zadecyduje o tym, jakiej jakości będzie produkt czy usługa, którą zaoferujesz na rynku, jak wysoka będzie cena, jak będzie zapakowany produkt, gdzie będziesz go sprzedawać oraz jak będziesz go reklamować. Załóżmy na przykład, że firma importująca towary z Węgier postanawia rozpocząć wysyłkową sprzedaż swych towarów. Przyjęte przez nią upozowanie koncentruje się na unikalnych produktach o rozsądnej cenie, przeznaczonych dla osób, które dają prezenty albo lubią od czasu do czasu kupić coś ciekawego dla siebie.