Zakupy w internecie
Powinniśmy wiedzieć, że marketing to rodzaj handlu, który zaspokaja poniekąd potrzeby klientów, pokazuje im także, że warto kupować różnego rodzaju produkty, a zachęca do tego przede wszystkim reklama w internecie, która pokazuje towary od takiej strony, aby klient chętnie go kupił. Widzimy, że pokazany na obrazku sweter jest nie tylko ładny, ale również elegancko prezentuje się, gdy jest ubrany przez osobę, która została zatrudniona przez firmę, która właśnie postanowiła się ujawnić poszerzając swoją reklamę i dodając ją do internetu. Oprócz tego, że widzimy tę reklamę otwierając stronę WWW, to możemy zobaczyć ją też w telewizji, czy na plakatach rozwieszonych na osiedlu. Reklama, która została umieszczona w internecie tak pokazuje ten sweter, czy inną rzecz reklamowaną, aby zachęcić osoby do wybrania się na zakupy właśnie po ta konkretną rzecz. Jednak możemy być zdziwieni, gdy zobaczymy i dotkniemy na żywo reklamowany w internecie i bardzo przyciągający uwagę ciuch.
Kupując takie ubrania możemy stwierdzić, że są one niezgodne z opisem, jaki został umieszczony w danej reklamie internetowej i mamy prawo zwrócenia go. Dany sweter w reklamie wyglądał zupełnie inaczej niż ten, który otrzymaliśmy. Reklama jednak tak właśnie powinna wpływać na nas, abyśmy poszli do sklepu i sprawdzili jak on naprawdę wygląda. Jednak zamiast ciucha reklamowanego kupimy taki, którego reklamy nie widzieliśmy w internecie. Takie reklamowanie odzieży w internecie jest powszechne i sprawia, że robimy nowe zakupy, które czasem nie są nam wcale potrzebne. Generalnie rozwój Internetu doprowadziło takiej sytuacji że niemalże na każdej stronie gdzie nei wejdziemy jesteśmy atakowani zewsząd informacjami o produktach czy nowych promocjach, wielokrotnie zainspirowani ciekawie wyglądającą reklamą dajemy się namówić i w nią kliknąć. Tak więc przemierzając Internet i jego zasoby dobrze jest się nastawić że nie planujemy nic kupować, może to nam pomoże oszczędzić trochę czasu i pieniędzy.