Test marketingowy

0
263

Test marketingowy

Test marketingowy można przeprowadzić po to, by przed rzeczywistym wprowadzeniem produktu czy usługi na rynek upewnić się co do jej jakości. Jeśli wykluczymy koszty samego produktu lub usługi, możesz swój test marketingowy przeprowadzić nie wydając ani grosza. Skuteczną i mało kosztowną metodą jest nawiązanie kontaktu z jednym ze swoich najlepszych klientów i uzyskanie jego zgody na przeprowadzenie testu bez ponoszenia dodatkowych opłat. Powinieneś szczegółowo określić, ile potrwa test i co trzeba będzie zrobić. Przyjmij na siebie wykonanie maksymalnej ilości zadań, jakie wiążą się z jego przeprowadzeniem. Wynagrodź wysiłki tego klienta podarowując mu bezpłatnie produkt lub przyznając wyłączność na jego sprzedaż przez jakiś okres czasu (o ile jest to produkt przeznaczony do dalszego handlu). W ten sposób możesz testować metody sprzedaży, promocję produktu, czy też jego reklamę. Będziesz w stanie szybko stwierdzić, czy trzeba zrobić jakieś poprawki przed właściwym wprowadzeniem produktu na rynek.Początkujące przedsiębiorstwo, które wydaje kartki świąteczne i okolicznościowe, wpadło na pomysł wprowadzenia na rynek kartek ze zdjęciami ogrodów i z poradami dla ogrodników. Firma poprosiła miejscowy dom towarowy, by przez trzy miesiące testował nowy produkt. Dom towarowy zgodził się, wydzielając miejsce w dziale papierniczym. Wydawca kartek czuwał nad tym, by były one odpowiednio poukładane na półkach i na bieżąco uzupełniał brakujące wzory.