Od 1980 r. gospodarka Stanów Zjednoczonych zachowywała się jak kolejka górska w wesołym miasteczku: produkt, bezrobocie i inflacja podlegały bardzo drastycznym wahaniom. Na początku lat osiemdziesiątych inflacja była dwucyfrowa; po recesji lat osiemdziesiątych nastąpiła najkrótsza ekspansja gospodarcza, jaką kiedykolwiek zanotowano. Po roku gospodarka znalazła się ponownie w recesji (lata 1981-1982), najostrzejszej w okresie powojennym. Bezrobocie wzrosło wówczas powyżej 10%, ale był to również jedyny okres, w którym inflacja zaczęła spadać poniżej 5%. Po recesji lat 1981-1982 w latach 1987-1990 przyszła długotrwała ekspansja gospodarcza, która zredukowała stopę bezrobocia poniżej 6%. Inwazja Iraku na Kuwejt i wzrost cen ropy w drugiej połowie 1990 r. spowodowały ponowną recesję w gospodarce. Następujący po niej wzrost gospodarczy początkowo wydawał się powolny, ale stopniowo nabierał szybkości, obniżając stopę bezrobocia w początkach 1997 r. do niecałych 5%. W świetle olbrzymich fluktuacji produktu zagregowanego (odzwierciedlanych przez stopę bezrobocia) oraz inflacji i towarzyszącej im destabilizacji gospodarczej pojawił się następujący dylemat: jaką politykę – lub jakie rodzaje polityki, jeżeli w ogóle – należy wprowadzić w celu złagodzenia wahań produktu i inflacji w przyszłości?
Zobacz także:
Ostatnio dodane:
Odkryj Tajniki Perfekcyjnego Czyszczenia Laptopów w Krakowie
Współczesne technologie komputerowe umożliwiają nam przenoszenie naszych komputerów praktycznie wszędzie. Laptopy stały się nieodłącznym narzędziem w naszym codziennym życiu, zarówno w pracy, jak i w rozrywce. Jednak z biegiem czasu, nasze...
Rozwój Internetu Stacjonarnego w Jeleniej Górze: Technologia AirMax w Grabarach
Wraz z postępem technologicznym, dostęp do szybkiego i niezawodnego Internetu staje się coraz bardziej niezbędny dla społeczeństwa. W miastach i regionach na całym świecie rozwija się infrastruktura sieciowa, a jednym z...
Analizuj dane
Analizuj dane
Gdy masz już pojęcie o tym, kto z tobą konkuruje, pora przeanalizować własny produkt czy usługę, by sprawdzić, jak przystaje ona do rzeczywistości, którą wytworzyli na rynku twoi konkurenci. Po...





















