Zbadaj swoją konkurencję

0
99

Zbadaj swoją konkurencję

Kim są twoi konkurenci? Jakie mają produkty bądź usługi? Czy je osobiście wypróbowałeś? Jakie są ich mocne i słabe strony w porównaniu z twoim produktem lub usługą? Jaka jest cena tych produktów? Gdzie i w jaki sposób konkurenci je sprzedają? Jakie osiągają obroty? Jaki jest margines zysku, który zakładają twoi konkurenci w swej działalności? Czy się reklamują? Jak często? Gdzie? Jakie korzyści starają się przedstawić nabywcom i do jakich nabywców kierują reklamę? Zbieraj broszury, reklamy i inne dokumenty konkurencji. Co w ich przedsiębiorstwach się sprawdza, a co nie? Ucz się na mocnych stronach konkurentów i na popełnianych przez nich błędach. Miej oczy otwarte na to, co robią dobrze. Zabaw się w ich klienta. Kup ich produkty. Zadzwoń do biura sprawdzając, jak obsługują klientów. Zadawaj pytania. Jak potraktowano cię jako klienta? Powinieneś odpowiedzieć sobie na te pytania, by poznać konkurencyjne firmy tak dobrze jak swą własną. Odpowiedzi spisz w jednym miejscu i upewnij się, by zapoznali się z nimi twoi sprzedawcy i pozostali pracownicy. Często uaktualniaj zawarte w tym spisie informacje.