Jak już wspominaliśmy, Stany Zjednoczone mają długą historię kryzysów bankowych i finansowych – kryzysy takie pojawiały się mniej więcej co dwadzieścia lat w dziewiętnastym i na początku dwudziestego wieku: w roku 1819, 1837, 1857, 1873, 1884, 1907 i w latach 1930-1933. Nasza analiza czynników prowadzących do kryzysu finansowego pomoże wyjaśnić przyczyny powstawania kryzysów oraz ich szkodliwości dla amerykańskiej gospodarki. Ze względu na pogorszenie warunków gospodarczych oraz niepewność co do stabilności banków (zagrożenie upadłością banków) depozytariusze rozpoczynali wycofywanie swoich wkładów z banków, co prowadziło do paniki w systemie bankowym. Wywołany tym spadek liczby banków jeszcze wyżej podbijał stopy procentowe oraz zmniejszał zakres pośrednictwa finansowego podejmowanego przez banki. Rosnące zagrożenie wywołane problemami negatywnej selekcji i ryzyka nadużycia prowadziło do dalszego zahamowania gospodarki. Ostatecznie, w drodze procedur upadłościowych, następowało wyodrębnienie przedsiębiorstw niewypłacalnych (które miały ujemny kapitał własny i przez to bankrutowały) od stabilnych. Ten sam proces odbywał się w odniesieniu do banków, często przy współudziale władz publicznych i pozarządowych. Po zakończeniu tego procesu niepewność na rynkach finansowych spadała, rynek akcji odżywał, a stopy procentowe malały. W rezultacie ustępowało zagrożenie problemami negatywnej selekcji i ryzyka nadużycia, zaś kryzys finansowy ustępował. Od momentu przywrócenia efektywnego funkcjonowania rynków finansowych rozpoczynała się odbudowa gospodarki.
Zobacz także:
Ostatnio dodane:
Analizuj dane
Analizuj dane
Gdy masz już pojęcie o tym, kto z tobą konkuruje, pora przeanalizować własny produkt czy usługę, by sprawdzić, jak przystaje ona do rzeczywistości, którą wytworzyli na rynku twoi konkurenci. Po...
Mistrzowie Wizualnej Tożsamości: Studio Graficzne a Sztuka Projektowania Logo
Studio graficzne to miejsce, gdzie sztuka spotyka się z funkcjonalnością. To miejsce, gdzie projektanci wizualni tworzą magiczne logo, które stają się kluczowym elementem identyfikacji wizualnej firm, marek i organizacji. W dzisiejszym...
Siłownie plenerowe
Siłownie plenerowe stają się coraz popularniejsze w Polsce jako innowacyjne rozwiązanie dla aktywnych mieszkańców. Firmy inwestują w te nowoczesne obiekty, przyciągając klientów i promując zdrowy styl życia na świeżym powietrzu.